مبلمان اداری، میزهای مدیریت و کنفرانس

آذران فضانما

شرکت آذران فضا نما که به اختصار سه حرف نخست،آفن نامیده می شود درتولید محصولات مبلمان اداری, میز مدیریت, کنفرانس, کارمندی و پارتیشن های اداری فعالیت می کند


تبلیغات گوگل
پارتنر رسمی گوگل در ایران
www.papgroup.ir

تور آنتالیا
برگزار کننده بهترین تورهای آنتالیا
www.alefbatour.com

تور استانبول
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما ارزان
تریپ سامانه خرید ارزان بلیط هواپیما
www.Trip.ir

پارتیشن اداری
پارتیشن مدرن آفن
www.afn-furniture.com

  • ۰
  • ۰

پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار یکی از اساسی ترین و مهمترین مسائلی است که هر فردی که کار سنگین و پر مشقتی را انجام می دهد باید به آن توجه کند و بر اساس سختی کار خود لایف استایل زندگیش را تنظیم نماید.

این اصل مهم و اساسی می تواند بر روی سلامت هر فرد اثر گذار باشد و از درد و ناراحتی افراد هنگام و پس از کار کم کند و بر روی میزان آسایش روزانه تاثیر بگذارد و به عنوان یک عامل تعیین کننده سلامت افراد شناخته شود. بر همین اساس تصمیم داریم در ادامه راهکار هایی ارائه دهیم که در این زمینه شما اقدامات مربوط به پیشگیری از گردن درد و کمر درد در محل کار را بیاموزید و به انجام راهکارهای نامبرده شده بپردازید پس در آفن همراه ما باشید.

چرا پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار اهمیت دارد؟

پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار امر بسیار مهمی می باشد زیرا برای آن که سلامت ستون فقرات حفظ شود، وضعیت بدن هر چند وقت یکبار باید تغییر پیدا کند. به همین خاطر حرکت دینامیک و پویایی بدن می تواند به بهبود گردش خون بدن کمک کند و در پی آن خستگی عضلانی برطرف شود.

مدت طولانی در یک پوزیشن نشستن می تواند ناراحتی های بسیاری را برای ستون فقرات به همراه بیاورد. به همین خاطر باید بهترین وضعیت ممکن برای ستون فقرات ایجاد شود تا فرد در حین انجام کار احساس خستگی و ناراحتی نداشته باشد.

دلایل اهمیت به گردن و کمر

دلایل اهمیت به گردن و کمر

چگونه پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار صورت گیرد؟

برای اینکه پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار صورت گیرد، باید بلندی صندلی در حد مناسب تنظیم شود و بلندی صندلی اداری باید به گونه‌ ای باشد که پاها روی زمین قرار گیرد و یا حداقلی زیرپایی باید وجود داشته باشد که سطح سختی زیر پا احساس شود. همچنین فرد باید در زاویه ۱۰۰ الی ۱۱۰ درجه به عقب تکیه دهد و دقت کنید که صندلی باید به صورت یک تکیه گاه مناسب باشد و در راحت ترین موقعیت تنظیم شود. اگر تکیه گاه به‌ خوبی تنظیم نشود شما باید یک کوسن و یا حوله لوله شده را پشت کمر خود قرار دهید تا این چنین حمایت کاملی از کمرتان انجام داده باشید.

به پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار باید به طور ویژه توجه شود برای مثال نشیمن صندلی باید اندازه بدن فرد باشد همچنین افراد باید صندلی را تهیه کنند که زمانی که به عقب تکیه می دهند چندان بالا نیاید و به پشت زانوها و ران پا فشار وارد نشود. دسته های صندلی نیز باید در ارتفاع مناسبی تنظیم شود تا زمانی که دست هایتان را بر روی آن می گذارید شانه‌ هایتان راحت باشد و مجبور نشوید که به بالا خم شوید و یا قوز کنید.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

ابعاد و ارتفاع استاندارد برای میز و صندلی اداری

صندلی های اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارند

آسیب ها و عوارض استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد

پیشگیری از کمردرد هنگام کار

برای پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار باید به حالات و تغییرات بدن در زمان نشستن توجه کرد. برای مثال زمانی که مدت زمان طولانی در یک پوزیشن و در یک حالت نشسته ایم، باید تمام سعی خود را انجام دهیم که در بدنمان تغییراتی ایجاد کنیم. این چنین زمانی که بر روی سطح صافی مانند صندلی و نیمکت نشسته ایم، باید برای حمایت از بدنمان پوزیشن مناسبی را برای نشستن فراهم کنیم و کارهایی مانند رو به جلو خم شدن و یا قوز کردن می تواند کاملاً به بدن ما آسیب برساند.

پیشگیری از کمر درد در هنگام کار

پیشگیری از کمر درد در هنگام کار

پیشگیری از کمردرد با ورزش

توجه به پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار بسیار اهمیت دارد به طوری که شما چه در زمان کار و چه قبل یا بعد از آن باید به آن توجه کنید و همواره به این موضوع توجه کنید که باید تمام فعالیت‌ هایتان را در راستای پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار تنظیم کنید. برای مثال پس از کار باید فعالیت های مناسبی برای رفع خستگی انجام دهید تا به طور کامل خستگی از بدنتان رفع شود و انجام حرکات کششی و جبرانی را برای رفع درد در کمر و گردنتان نیز در طول روز انجام دهید.

پیشگیری از گردن درد در هنگام کار

برای پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار باید فاصله سر و گردن خود را با صفحه نمایش تنظیم نمایید و دقت کنید که باید قدرت دیدتان را بر اساس این فاصله بالا ببرید و اگر قدرت بینایی قوی ندارید حتما به یک چشم پزشک مراجعه کنید تا روند طبیعی در دیدتان به وجود آید و حتما معاینه های دوره ای چشم خود را فراموش نکنید.

فاصله صفحه نمایش را کنترل کنید و اگر می توانید صفحه نمایش را در دورترین حالت ممکن تنظیم نمایید تا به چشمانتان کمترین آسیب وارد شود و برای سلامت چشمان و گردنتان نیز بر روی صفحه زوم نکنید تا خمیدگی در گردنتان نیز ایجاد نشود و به چشمانتان نیز آسیبی وارد نشود. شما می توانید برای پیشگیری از گردن درد تمرینات نرمشی انجام دهید تا کمترین آسیب به گردنتان وارد شود.

راه های پیشگیری از گردن درد در حین کار

راه های پیشگیری از گردن درد در حین کار

چه عواملی باعث پیشگیری از کمردرد می شود؟

اگر بخواهید که به کارهایی که باعث پیشگیری از کمردرد می شوند عمل نمایید باید کارهای نادرستی را که هم اکنون انجام می دهید که به کمر و گردنتان آسیب می زند ترک کنید. به عنوان مثال وضعیت نادرست بدن می تواند بسیار آسیب زا باشد و از این مورد به عنوان یکی از علت های کمر درد یاد می شود. اگر مدت طولانی وضعیت غیر طبیعی و غیر استاندارد بدنی خود را در برابر صفحه نمایشگر حفظ کنید، به کمر و گردنتان آسیب وارد می شود و اگر نحوه نشستن درست را در برابر صفحه نمایش در محل کارتان بیاموزید می توانید قدم بزرگی در پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار بردارید.

برآمدگی دیسک از خطرناک ترین بیماری هایی است که در پی عدم پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار به وجود می آید و برای پیشگیری از کمردرد و گردن درد در هنگام کار و به دنبال آن پیشگیری از برآمدگی دیسک باید از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید و مراقب انجام تمرینات ورزشی سخت و دشوار نیز باشید.

نحوه صحیح نشستن در محل کارنحوه صحیح نشستن در محل کار جهت پیشگیری از کمر و گردن درد

  • ۰۰/۱۰/۳۰
  • آذران فضانما

مبلمان اداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی